Page 106 - YÜZ YÜZE EĞİTİM İŞ ve İŞLEMLERİ KILAVUZU
P. 106

ders programları ile çakışmaması şartıyla yoğunlaştırılmış gruba ikinci 9 haftalık programa ait dersin
               başladığı ilk iki hafta içerisinde dâhil edilebilirler.
               4.     Yoğunlaştırılmış yüz yüze eğitimde:

               a.     Yoğunlaştırılmış eğitim dönemi, örgün eğitimdeki bir dönem süresinin yarısı kadardır.

               Örgün  eğitimde;  “Eğitim  ve  Öğretim  Yılı”`nın  bir  dönemi,  genellikle  18  haftadan  oluşmaktadır.
               Yoğunlaştırılmış  yüz  yüze  eğitimde;  örgün  eğitimdeki  bir  dönemde  bulunan  18  haftanın  ilk  9
               haftasında: “Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi (Dönemlere Göre)  Haftalık Ders Çizelgesi”nin birinci
               döneminde bulunan dersler, ikinci 9 haftasında ise söz konusu çizelgenin ikinci döneminde bulunan
               dersler yoğunlaştırılmış olarak verilecektir.

               Örnek:  18  Haftalık  dönemin  ilk  9  haftası  “Arapça  1”dersi,  ikinci  9  haftası  “Arapça  2”dersi
               yoğunlaştırılmış (haftalık ders saatleri 2 kat) olarak verilecektir.

               b.     Her  bir  dersin  haftalık  ders  saati  sayısı,  haftalık  ders  çizelgesindeki  o  dersin  ders  saati
               sayısının iki katıdır.

               Örnek:  “Açık  Öğretim  İmam  Hatip  Lisesi  Dönemlere  Göre  Haftalık  Ders  Çizelgesi”nin  birinci
               döneminde bulunan “Kur’an-ı Kerim 1” dersinin yoğunlaştırılmış eğitim olarak haftalık ders saati sayısı
               10 saattir. (Çizelgede bu dersin haftalık ders saati sayısı normal eğitim dönemi için haftalık 5 saat
               olarak geçmektedir.)

               c.     Dersler verilirken program takibine dikkat edilecek, program bütünlüğü bozulmayacaktır.

               Örnek 1: “Arapça 1” dersi verilmeden “Arapça 2, 3, 4”ile “Mesleki Arapça 5, 6, 7, 8”,  derslerinden
               herhangi biri veya “Arapça 3” dersi verilmeden “Arapça 4 ”ile “Mesleki Arapça 5, 6, 7, 8” derslerinden
               herhangi biri verilmeyecektir.

               Örnek  2: 18 haftanın ilk 9 haftasındaki dönemde “Kur`an-ı Kerim 1” dersi verildikten sonra ikinci 9
               haftalık dönemde  “Kur`an-ı Kerim 3, 4, 5, 6, 7, 8” derslerinden biri verilemez. İkinci 9 haftalık dönemde
               “Kur`an-ı Kerim 2” dersinin verilmesi gerekir.

               Örnek 3: “Kur`an-ı Kerim 1, 2, 3, 4” dersleri program takibine göre:
               Normal eğitimin 1. döneminin ilk 9 haftası “Kur`an-ı Kerim 1”, ikinci 9 haftası “Kur`an-ı Kerim 2” dersi;
               2.  döneminin  ilk  9  haftası  “Kur`an-ı  Kerim  3”  dersi,  ikinci  9  haftası  ise  “Kur`an-ı  Kerim  4”  dersi
               verilmelidir. (Program bütünlüğünü bozduğu için normal eğitimin 1. döneminin ilk 9 haftası “Kur`an-ı
               Kerim 1”, ikinci 9 haftası “Kur`an-ı Kerim 3” dersi; 2. döneminin ilk 9 haftası “Kur`an-ı Kerim 2” dersi,
               ikinci 9 haftası ise “Kur`an-ı Kerim 4”  dersi verilemez.)

               d.     Birbirinin  devamı  niteliğindeki  dersler  aynı  yoğunlaştırılmış  eğitim  dönemi  içerisinde
               verilemez.

               Örnek: 18 haftanın ilk 9 haftasındaki aynı yoğunlaştırılmış dönem içerisinde hem “Arapça 1” dersi, hem
               “Arapça 2” veya “Arapça 3, 4”, “Mesleki Arapça 5, 6, 7, 8” derslerinden herhangi biri verilemez.

               e.     Normal yüz yüze eğitimde olduğu gibi yoğunlaştırılmış yüz yüze eğitimde de üst döneme ait
               dersler verilemez.

               Örnek: 3. Döneminde (10. sınıf seviyesinde) bulunan öğrenciye üst dönem derslerinden “Arapça 4 ”,
               “Mesleki Arapça 5, 6, 7, 8”, “Kur’an-ı Kerim 4, 5, 6, 7, 8”,“Hadis 2”, “Tefsir 1, 2” veya “Hitabet ve Mesleki
               Uygulama 1, 2 ” derslerinden herhangi biri verilemez.

                                                                                                       105
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111